Zwangerschapsgym

Zwangerschapsgym
Oefentherapie-Mensendieck voor zwangeren : 
Individuele begeleiding / privelessen op afspraak evt samen met partner. Ook is het mogelijk deze lessen af te spreken samen met een zwangere vriendin. Start na de 30e week.
Vier lessen bevallingsgericht: 1e les: bekkenbodem en ademhaling 2e les: ontsluiting en puffen 3e les: geboorte en perstechniek 4e les: ademhaling en nagym.
Kosten E180 vier lessen 3/4 uur
Er zijn geen groepslessen in de avond.
Mail of bel voor meer info met Annemieke Versteegen 06-20812304 
Cursus en individuele begeleiding  oefentherapie-Mensendieck :
Oefentherapie-Mensendieck maakt mensen bewust van hun houding en manier van bewegen.
Door juiste houdings- en bewegingsgewoonten aan te leren, kun je klachten verminderen en voorkomen.
Bij oefentherapie-Mensendieck wordt uitgegaan van de individuele bewegingsmogelijkheden en de persoonlijke situatie.
De houdings- en bewegingscorrectie wordt geïntegreerd in de activiteiten van het dagelijks leven, zoals onder andere bukken, tillen, zitten en lopen.
De zelfstandig gevestigde oefentherapeut-Mensendieck behandelt patiënten individueel na verwijzing van een arts. De zwangerschapscursus vindt in groepsverband plaats.
Oefentherapie-Mensendieck en zwangerschap :
Tijdens een zwangerschap, bevalling en de eerste tijd na de bevalling verandert  veel in je lichaam.
Een oefentherapeut-Mensendieck kan je helpen je lichaam in die periode te leren kennen en goed met deze veranderingen om te gaan.
Ook leer je ervaren hoe je de dagelijkse activiteiten zo goed mogelijk aan je zwangerschap kunt aanpassen.
Zo blijven belasting  en belastbaarheid in evenwicht.
Het is belangrijk dat er goed geoefend wordt, zodat je met vertrouwen de verschillende fasen van de zwangerschap en de bevalling tegemoet ziet.
Je kunt meer lezen over Mensendieck en Zwangerschap in: ‘Duik in je weeën! een bewuste voorbereiding op de bevalling’ van Carita Salomé / Juliette de Wit. (ISBN 90-269-2274-4)
Inhoud van de zwangerschapscursus :
  • Houdingen en bewegingen in het dagelijks leven.
  • Oefeningen voor de spieren en gewrichten die veranderingen ondergaan, zoals bekkenbodem-, bil-, buik-, heup-, borst-, rugspieren en bekkenverbindingen.
  • Oefeningen ter voorkoming van- en aangepast aan-eventuele zwangerschapsklachten.
  • Adem-, ontspannings- en concentratieoefeningen ter voorbereiding op de bevalling.
  • Pers ’techniek’ en het ervaren van verschillende pershoudingen.
  • Partnerles.
  • Algemene informatie over zwangerschap, bevalling en kraamtijd.
  • Oefeningen voor na de bevalling, tips en manieren van dragen en tillen van de baby.

 

X

Pin It on Pinterest

X